11.7.10

|| Jaga keselamatan hidup ANDA ||

Bila kita memandu kereta,ade byk kan sign2 yg kite kene alert so dat kita boleh berada pd jalan g betul.tp bile kite kaitkan sign tu dgn kehidupan kite adakalanya betul jgk dan kite bertangungjawab untuk patuh pada tanda-tanda tu supaya kita berada di landasan yg betul tanpa kita menyakitkan diri sendiri.

tanda ape ni?U-TURN kan.kadang-kadang hidup kite membenarkan kite untuk patah balik pada jalan yg kite rs betul sepatutnya.ape gune kalau kite teruskan perjalanan kita tp sebenarnye kite tau yg jln kite ikut tu salah.dan ini la peluangnye untuk kite patah balik dan cari balik jalan yg betul untuk kite.





ha yg ni plak sgt bahaye....ni tandenye kite xbuleh nk u-turn.jgn nk gatal2 plak buat u-turn kat sini.xsemua tempat yg kite boleh buat u-turn.dan kalau kite degil sgt nk jgk buat,jadi,tanggung la akibatnye sendiri.....






BERHENTI!!!!!!!tanda ni yg sgt2 penting untuk kita.bila ternampak tande ni secara automatik kita memang kene berhenti.ini penting untuk keselamatan kita dan juga org lain.kita jgn jd sellfish bile terus jln dan finally kite jgn yg susah.kita jgn tergopoh gapah nak sampai ke destinasi kite tu.bak kate org tue2 "TAK LARI GUNUNG DI KEJAR".




haaa ni tanda plak NO ENTRY.bila kite nampk tande ni kita jgn sekali2 nk masuk jgk jln tuh.kite da terang2 tau jln tu xbule ikut tp kenape kite degil sgt nak ikut?org kan da bg tande awal2 da tp bile sekali kite degil kite da meletakkan hidup kite dalam keadaan yg bahaya...tanggungla sendiri akibat nya nanti.


**** jadi, tu jelah yg bule aku kongsikan dgn org.mungkin semua da tau tande2 tu dan kita pun kdg2 malas nk fikir lebih dalam ape akibat yg kita akan dapat bile kite xpatuh pada tande2 yang da di beri tu.kita sebagai manusia harusla bijak untuk tafsirkan tande yg da di tunjukkan tu.BIAR LAMBAT ASALKAN SELAMAT.jgn trburu2 untuk cept smpai ke destinasi.kalau da itu rezeki kite xlari ke mana pun. *****

No comments:

Post a Comment