11.7.10

lumrah hidup

jalan-jalan hujung minggu dgn mak aku sgt best la.dating berdua je.tp dalam ms tu aku ternampak seorang perempuan tua.umur die dalam 70 tahun mungkin.lama aku tengok die.hati aku terdetik mana perginya anak-anak die.maksud aku mase tu die pergi pasar malam.and de best part is die pergi sorang2.aku xrase rumah die dekat dgn pasar malam tu sbb masa aku nk blik aku ternampk kelibat die nak melintas jalan.betapa bahaye nye seorang nenek yg mcm die kene lintas jalan yg bahaye tu.klau la aku sejalan dgn die mahu nye aku turun lintas kan die.alih2 aku nak je hantar kan die terus sampai rumah.

bile terkenang kan org tua td aku terus teringat mak aku.ape yg aku akan lakukan pd mak aku.memg skg aku ckp "aku xkan buat mak aku mcm tu" tp aku takut sgt klau keadaan aku pd masa tu buat aku da lupe diri.aku selalu igt kan diri aku yg mak ayh aku tu tanggung jawab aku.dan aku selaku anank yg sulong lg besr tanggungjwb aku pd mereka.dan aku harap sgt semua yg aku tgk tu akan jd pengajaran yg terbaik untuk aku...

No comments:

Post a Comment