16.3.11

Review Kartun: Kampung Boy versi Malay


Assalamualaikum !!!

Masa kecik2 dulu korang mesti layan kartun kan. Ehee sampai da besar panjang ni pun ada yang still layan x? Ececece jangan nak malu2 ngaku je la. Ada lagi yg minat tengok oltromen x? Hahah. Aku tak gelak kan minat korang la bai cuma kagum sikit lah. Okay la tu bai tengok oltromen kan. Tapi aku sampai sekarang minat tengok kartun Kampung Boy. Pernah tengok tak rakan2? Yessa aku yakin korang pernah tengok dan ada gak yang layan baca komik dia kan. Ala yang Lat punya karya la. *** Ehee ayat aku sejak kebelakangan ni memang ala2 Dewan Bahasa dan Pustaka sikit ***. Aku bab membaca ni memang surrender awai2 na. Sebab tu la belajar pun dapat kelas rendah. Hooohh ngek sangat kah aku ni? Okeh mungkin beremosi sikit di situ abaikan saja ye readers. Ada kah readers nye? Wahahah perasaan siap !!!!!

Haa mari sambung ceghite pasal Kampung Boy ni. Aku layan gak tengok kartun ni sampai la aku besar tua kerepot ni ha sebab jalan cerita die. Yelah dulu masa kecik celah mana aku nak tau jalan ceritakan. Masa kecik2 aku suka tengok Mat tu. Hahah kelaka sikit la muka dia. Tapi hensem wooo. But then after aku dah mencecah zaman tua dan matang sikit ni aku rasa jalan cerita die baguslah. Kira2 nak perkenalkan tradisi orang-orang melayu kat orang lain. Hello derr korang pun macam tau banyak pasal tradisi kita. Yep mungkin kita tahu tapi kadang-kadang kita lupa so y not cerita kartun ni cuba ingatkan kita pasal tradisi kita kan. Alang2 kepalang leh wat revision sikit nak up kan kelas aku nih. Wahaha da sudah tak guna lagi da kelas2 ni ha. Hahahah !!!!

Cerita ni pun banyak pentingkan hubungna kekeluargaan. For Lat is how does he want to show others bila kita ada masalah macam mana pun if our family is there by your side it doesnt matter pun. And yang pentingnya keluarga akan terima kita seada-nya. Lebih kurang macam tu la cite nye. Cerita ni pun banyak tunjukkan macam mana budak kampung punya life. Hahah apa yang dieorang main kat kampung. Wesss best woo tengok air terjun la main lastik2 la. Kalau kat bandar ni budak2 mana reti da nak main lastik2 bagai ni ha. Tahu men tekan butang2 playstation je. Wehuuu------
So pada mereka yang merasa diri tu sama kerepot macam aku tak salah pun kalau korang minat tengok cerita ala2 budak2 kan. Sebab mesti ada reason y korang suka sangat tengok cerita tuh. Mana lah tau kan ada kisah2 silam korang dengan ehem2 ke kan. Eheeee. ..Tapi kasi kaber2 sikit la baii. Jangan la tengok depan budak2 dan2 ko pun kasi gelak bahak2 depan budak2 tu. Adoii kasi pride sikit derr. Kalau depan gulpren tak pun boypren ok je. Nampak so cute je korang ngedate tengok cerita kartun. Alolo comey-nyee. 
*** Daaaa ***


p/s: Selamat berkonvo pada rakan2 yang berkonvo pada hari ni okeh. Yezza sila alihkan bulu mortar anda dengan bangga-nya. Walaahhhh !!!!!!


No comments:

Post a Comment