11.2.11

Aku Terima DIA seadanya

Assalamualaikum !!


Ayoyo !!! da lame aku tak meng-update karangan tahun 6 kat sini. Maklum la skg ni cikgu sgt ‘busy’ ye. Ahaaa bukan kat kodai dobi da. Koje yg tu da pencen da. Gaji pun den dapat sangat lumayan. Ahaaa mekaseh akak sedara dak apiz =)


Sekang ni da ade tanggungjawab okeh. So kene la me-ngomitedkan diri sy ni. Hahaha !!! walaupun skg sy sgt relax okeh. Sile ambil perhatian ye rakan2. Aku xtau nak update ape. Xde ape pun nak di update kan ha. Merepek merapu banyak. Tapi hado aku nak kesah. Belog aku ko hado ? muahahaa !!!!


Sekarang ni aku ada kat tempat baru. Walawey.. memang tmpat nye ke dalam. Tapi yg ponting eah den sonok kat sini. Wawawess walaupun mule nye cam hujan rebut taupan kan. Tapi stended la derr.. Ecece cm la korang steady je g tempat baru kan. Tempat yg korang x expect langsung. Tp ape pn kene terai la dulu kan der baru la lame2 korg rase best woo. Cm aku skg. Baru 5 ari kat sini tp rase belonging la. Tu yang ponting eahh.

Tapi ape pn aku tetap bersyukur dengan ape yang aku ade skg. Sume ni rahmat kan. Memang la kite akan rase sentiase xbersyukur je kalau kite selalu je bandingkan diri kite dengan orang yang lagi beter dr kite. Tapi tu rezeki die. Korang xsedar plak yg ade org yg lagi teruk nasib die dari kite tengah bandingkan nasib diri die dengan korang. Nasib die yang lagi malang.

Senang cite cam ni la. Kalau korang xhabis2 merungut pasal kerete korang kecik tapi orang naik motor kapcai tu camne plak? Ade lagi yang jalan kaki. Haaa ape nk di kato skg? Weeeiiiisss jangan nk hengat aku ni anak raja bagai. Aku merase gak susah. Kadang2 tu ade gak membebel pasal nasib aku yg malang. Tapi bile fakir balik secare rasional kan dan waras kan aku rase cm xberape nak elok je bebel cm tu.

** sile la anggap aku tengah merefleksi diri sendiri ye. Ahaaa tapi nasib aku membebel ni kat karangan tahun 6 ni. Kalau la aku gune pancaindera aku yg satu tu: mulut. Ahaaa memang cair der korang nye taik telinge. Cam masuk dalam heater la kecairannye. Yaksss !!!! aku pun nak muntah skg.


Okeh mari sambung ye kalian.

Sy sonok duk sini hokey. Banyak kot benefit yang aku leh dapat. Hoke xyah nak cite panjang sgt. Kang aku sekali lg merefleksi diri lg kang. Tp yang paling utama nya aku dapat simpan dui toke. Mahahaha !!!! sekali aku da balik kampong memang aku bwk riban2 la. Bekepok duit aku. Yg ado yo la. Hahaha !!! tidak meninggi diri oke cume memuji diri sdri yg sgt tabah dan mantap. Weeeeehuuu !!!!!

Nanti leh den belanjo mak ayah den makan2. Cett aku memang ade niat kot. Belanje burger Ijan pun jadi la. Yg ponting eah mak ngn ayah den makan duit den. Waka waka eaa eaaa… den kayo. Haaa kalau xreti simpan plak den kayap lak pastu. Hamek ko.. wat loan plak ngn mak ayh den. Adoooiii tensen mak ayh den dapek anak cam aku kan. Tp sebab tu la korang2 ni xleh nak hidung tinggi sgt ngn mak ayah korang kan. Termasuk la aku. Ingatan je tuh.

kay la der2 + bai2 sekalian. Merapu terlebey suda

*** daaaa ***

No comments:

Post a Comment