23.8.11

Saya Perantau nak balik raya AJE!!! tolonglah faham !!!

Assalamualaikum !!!!

Dengan ini saya memaklumkan bahawa Mood raya sudah sampai. Ceett skema betul ayat. Sekali lagi aku menggunakan perkataan dengan, Dengan diiringi lagu raya , (siap kan) saya sangatlah bersemangat untuk menekan kotak2 hitam ni lagi. Yebedabeduuu !!!! lagi berapa hari nak raya dah ni. Kahkahkah !!!! sangat seronok - due ronok. Korang suka raya sebab apa? Tapi haku lagi suka makan. Hahah sangat banyak makanan. Yesss !!! lomang paneh nenek den. Opkos okeh… Nek amah akan buat lomang tiap2 ghayo. Never ever miss. Tapi yang meleleh air liur nye adalah kaum2 nek amah la. Termasuk lah aku okeh. Yolah kono korah tenaga kan. Ghase siap nak buka puasa dah di hari2 terakhir2 akuh tuh. Huh penangan nak raya punya pasal kan. Bila dah buka siap dengar takbir ghaya sangat lah syahdu sebab nya selalu aku fikir arwah Tok Tapa den ni mesti da OTW nak balik tempat dia kan. Paham2 sudaa.

So pada perantau2 tu ehem2… yang macam aku. Bila nak balik tu bawaklah kenderaan bek2 yo. Tak kira la kereta kebal ke, kereta biasa ke tak pun VAVI macam haku kan. Tapi baby VAVI tinggal sini okeh tahun ni. Kerananya saya balik menumpang rakan saya. Yeah !!! tapi aku ghisau ni. Adakah bonet beliau muat untuk barang2 kami. Yela anak2 perantau bajet bawa banyak barang kan. Aku tak moh jadi cenggini !!!











@@@ Haaa korang tengok… kesempitan aku tengok kehidupan mereka ni. Adakah kami akan jadi seperti ini nanti? Yeahh sama2 kita nantikan. Tapi aku ape ade hal. Yang ponting eah den nak balik !!!! @@




Tapi yang memandu pulak korang dah fikir ke nak jadi pemandu yang macam mana? Ahaa adakah seperti di bawah ini? Sila pilih jawapan yang tepat kay anak-anak murid. Jawapan yang banyak dan meragukan tidak di galakkan.


@@ kay yang macam ni saya tak galakkan jugak. Nanti anda stress terus menjadi pemandu seperti di bawah sana ye :











@@ Haa tengok. Da siap kuar kan pistol. Aku sangat takut okeh. kalau ada drivers yang macam ni. Sumpah aku akan pecut laju dari ko. Pendek umur aku. kONPEMM!!!


Tak pun korang nak jadi drivers yang duk sumpah seranah orang aje? Sekali kuar penumbuk wess kat drivers len. Macam ni ha.










Never3 !!!! nope!!! Jangan buat macam tuh. ASTAGA!!!! Haahaha tak boleh belah okeh. Siap 1 badan nak kuar ke bai? Ke korang jem sebab asek kene potong kat kereta lain je? Hiyeeww!!! Don’t so be too na├»ve ok. Bukan dia potong kita, kita tak dapat duit 1 juta pon. Lek2 suda la derr. Dah orang tu kereta dia lagi besar CC. Dia of koz la nak try kereta mahal kan. So whats the point kita nak marah2 ni? Buat kurang pahala puasa aja. Buat hilang mood raya je.


Lebih baik jadi macam ni. Ahaaa aman damai hidup ko kan.



Barulah ada awek yang cakap cenggini 


" Stylo dowh mamat tuh !!! "


Tak ke haru ke hidup ko kan bai. haha


TAPI



pada wanita2 yang memandu, silalah menjaga keayuan anda semasa memandu okeh. Tak manis langsung kalau kita buat mana2 perkara di atas. Jatuh woo saham guee. Kalau kene hon pun buat muka ayu aje. Cair dowhh mamat belakang tu. wawawess !!! silap2 dia konvoi sekali ngan ko. Ahaaa siapp !!! Hover okehh !!!

 BUT !!!! please bare in ur mind. Bawa kenderaan anda pada kelajuan yang sepatutnya. Tak laju sangat mahupun perlahan sangat. Dua2 tu pun membahayakan. 


So yang mana 1 pilihan anda? Buatlah pilihan yang tepat kerana orang tersayang menanti kepulangan anda. Cett ada ghupe macam iklan keselamatan jalanraya kan. Wakakak !!!

*** daaa **

Selamat hari raya !!! hahaha IN ADVANCE !!!

No comments:

Post a Comment