4.3.11

Terbeban ke ataupun di beban kan

Assalamualaikum !!!

Afuuuhhh !!!!! tersangat lah sudah berhabuk okeh di sini. Konon sangat sibuklah tu tapi senanya penyakit M sudah melanda diri ku untuk menaip karangan tahun 6 di sini. Ape tu penyakit M rakan-rakan? Yezza penyakit MALAS. Mahahaha !!!!

Ahaa da alang2 kepalang aku tengah rajinkan aku nak syer sesuatu la. Wopss baru teringat ade cakap nak kasi link tuk lagu2 indo tu kan. But then tu kat entry lain la agknya. Sebab line agak lambat sikit okeh di penempatan baru aku ni. Jadinya aku kena tunggu masa yang sesuai tuk kasi link2 tu la. Ahaaa =p

Baru2 ni ada baca 1 berita kat surat khabar kan. Oke aku bukan nak kondem mana2 pihak atau pun nak menangkan mana2 pihak, Cuma aku nak luah kan pendapat beta yang sgt la mungkin tak berapa nak bernas ataupun terlalu mengikut emosi yang sgt sensitif di sini ye.

Aku tak bercakap untuk mana2 pihak oke cuma pandangan aku dari orang biasa je. Okeh mari la tekan2 kat link sini. Aku tau punye ada je yang terlepas kot baca artikel tu. Haha da alang2 tu korang leh la check artikel yang lain kan tuk seminggu tu. Sebab aku pun macam tuh. Wahaha !!! sila lah gelak tuk diri aku ni.

 
Oke da baca kan. Ape pendapat rakan2? Ahaa aku tau ada jugak yang setuju dengan artikel tu dan ada jugak yang xberapa nak setuju kan. Tapi aku macam kurang setuju sikit. Tapi ada jugak yang aku setuju. Aku cuma akan setuju kalau masa kerja yang di panjangkan tu adalah untuk menghabiskan kerja2 ofis yang tertangguh. Wawawes cikgu mana ada pembantu murid. Oleh dengan itu, semua kerja memang cikgu la kene buat sume koje. Ehe jangan nak mengomel sangat cakap keje kat sekolah tu bukan nya banyak. Oke mungkin tak banyak tapi cuma banyak keje yang perlukan pemfokusan dan ketelitian. Korang2 da dewasa so boleh la fikir sendiri secara mendalam ye rakan2. Tak mau la cite lanjut.

Pada aku kenapa nak sambungkan kelas sampai ke petang dengan alasan mengelakkan gejala sosial. Nak elakkan gejala sosial aku setuju tapi kena ingat la cikgu pun manusia biasa der. Bukan superhero ke superwoman kan kan. Cikgu2 kat sekola tu bukannya baby-sitter pun tuk baby yang da besar panjang. So mana perginya tangggungjawab mak ayah pulak? Kalau kita tengok kat luar negara, sekolah2 memang ada yang sampai petang. Tapi cuba tengok standard dieorang. Macam mane? Teacher2 dieorang tu memang grand la. Cikgu siap ada assistant lagi. Memang aku pun suka la tengok sekolah2 kat sana.

Pada aku kalau nak gubal sesuatu sila la tengok dari banyak sudut. Jangan nak main melulu. Takut nanti cuma hangat taik ayamas je okeh. Adoiii !!!! gelis akuu !!!

Oke la… sila untuk berhenti membaca !!!! hoyeaaahhh !!!!

No comments:

Post a Comment